Thursday, July 10, 2008

Permainan Tradisi

Assalamualaikum rakan-rakan,guru dan pembaca. Nama saya Rodiyan Syah dari sekolah menengah Fuhua. Saya Berusia 15 tahun pada 25 oktober.

Saya akan menceritakan tentang permainnan tradisional yang saya pernah dimainkan. Begini ceritanya.

Saya sudah lama tidak bermain permainan tradisional melayu. Saya pernah bermain banyak permainan melayu iaitu congkak, batu seramban, guli, capteh, sepak takraw dan teng-teng. Semua permainan itu menarik dan seronok. Tetapi, yang saya paling gemari ialah sepak takraw kerana kita boleh bermain berpasangan atau berkumpulan. Kadangkala kita mencari pihak lawan dan kita sekumpulan akan berlawan bersama mereka. Kalau kita menang,ketua kumpulan kamu akan belanja nasi ayam. Saya bermain sepak takraw semenjak saya 11 tahun,Darjah 5.

No comments: